سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع ادکلن های زنانه و مردانه

نت های رایحه ی هماهنگ یک عطر

عطر و ادکلن زنانه , عطر و ادکلن مردانه , انواع رایحه های عطر , انتخاب عطر و ادکلن مناسب فصل ها , تشخیص برند اصلی عطر و ادکلن , تشخیص دوام بوی عطر و ادکلن , دسته بندی اصلی بویایی عطرها , عطر مناسب فصل سرد , نحوه صحیح استفاده از عطر و ادکلن , برندهای عطر و ادکلن , انتخاب عطر مناسب برای خانمها , انتخاب عطر مناسب برای آقایان , تست روانشناسی عطر , انتخاب عطر زنانه , عطر گرم چیست , عطر تلخ و خنک مردانه , بهترین عطر مردانه از نظر خانمها , عطر مناسب نوجوان , ادکلن مناسب , سر درد بر اثر رایحه عطر , درمان سردرد ناشی از بوی عطر , سر درد با بو , درمان آلرژی به عطر , عطر سردرد , نت های عطر , نت عطر چیست , ادکلن با رایحه هندوانه , ادکلن با رایحه لیمو , نت آغازین عطر , انواع رایحه عطرها , دسته بندی رایحه ادکلن ها , دسته بندی عطر و ادکلن , دسته بندی رایحه عطرها , اسامی عطرها , عطرهای گرم کدامند , اسامی عطرهای گرمی , عطر مخصوص زمستان زنانه , عطر مردانه برای زمستان , عطرهای شیرین , بهترین ادکلن های مردانه دنیا , بهترین عطر مردانه برای زمستان , بهترین عطرهای پاییزی مردانه , خوشبوترین عطر مردانه 2018 , تشخیص ادکلن مردانه و زنانه , قیمت ادکلن aromatic , قیمت عطر کلینیک آروماتیک , عطر آروماتیک , رایحه چایپر , تفاوت آروماتیک و آلیفاتیک , آروماتیک چیست ,     نظر

نتهای رایحه

رایحه ی هماهنگ یک عطر ، همانند موسیقی ، از نت های گوناگون تشکیل شده و دارای سه نت است که به مرور زمان خودشان را آشکار میکنند . اولین بویی که از عطر احساس می شود مربوط به نت ابتدایی یا بالایی می‌باشد . در ادامه آن نت میانی به مشام می رسد  و در آخرین مرحله نت نهایی یا پایه خود را بتدریج آشکار می سازد . این نتها کاملا با دقت و با توجه به فرآیند تبخیر عطر حاصل می‌آیند .

نت بالایی :

نت بالایی ، اولین بویی است که از یک عطر به مشام می‌رسد زیرا مولکولهای سبک و کوچکی  هستند که سریعا تبخیر می‌شوند . احساس یک فرد در مورد عطر و ادکلن مورد پسند خود با استشمام نت ابتدایی یا بالایی شکل می گیرد . پس نتیجتا در میزان فروش محصول نیز بسیار موثر است .

نت میانی :

زمانی که نت بالایی در حال محو شدن می‌باشد پای نت میانی به وسط کشیده می شود  . عناصر موجود در نت میانی ، بدنه یا قلب اصلی یک عطر را تشکیل می‌دهند و پوششی است برای عدم احساس بوی ناخوشایند اولیه نت پایه . البته بوی نامطبوع ابتدایی در نت‌های پایه با مرور زمان مطبوع و دل پذیر می‌شوند . (منظور از بوی ناخوشایند همان بویی است که به اسم بوی الکل در لحظه اول استفاده از عطر ، از آن یاد می شود . )

نت پایه :

پس از محو شدن رایحه نت میانی ، حال نوبت آشکار شدن نت پایه یا نهایی است .  اساس یک عطر را ، نت های میانی و پایه تشکیل می‌دهند . عمق و ثبات هر عطر توسط نت پایه آن عطر به وجود می آید که ترکیباتی غنی و عمیق داشته و معمولا 30 دقیقه بعد از استفاده به مشام می‌رسند .

رایحه‌های نت‌ پایه ، رایحه نتهای بالایی و میانی را تحت تاثیر قرار می دهند ، همینطور رایحه نت پایه توسط عناصر بکار رفته در نت میانی تغییر می‌کند . سازندگان عطرها نت‌های عطرها را منتشر کرده و معمولا آنها را بصورت هرم رایحه‌ها با عبارات انتزاعی به نمایش می‌گذارند .

فرمول دقیق عطرهای تجاری محرمانه نگه داشته می‌شوند. حتی اگر آنها را منتشر کنند، آنچنان رایحه آنها تحت تأثیر مواد و بوهای پیچیده‌ای می‌باشند که کمک زیادی برای تشخیص و توصیف آن عطر خاص نمی‌کنند. با این حال، یک فرد متخصص در عطر می‌تواند به طرز ماهرانه‌ای به اجزاء و عناصر سازنده آن پی ببرد.
عملی‌ترین راه برای توصیف یک عطر توجه به عناصر آن رایحه و یا " خانواده" ای است که به آن تعلق دارد، تمام آن رایحه‌هایی که احساس کلی از یک عطر را از شروع استفاده از آن تا آخرین لحظه‌ای که اثر آن باقی‌مانده، می‌سازد.


اغلب کل طیف میوه‌های هسپریدی (Hesperidia) در عطرسازی با مرکبات تعریف می‌شود که به نام هسپریدوس(Hesperides)، حوری های اساطیر یونان نام‌گذاری شده است. این میوه ها و مواد خام با بوی مرکبات (به ویژه گل شاه پسند و سنبل هندی) در کنار رزین از قدیمی ترین مواد تشکیل دهنده عطر هستند. گونه های جدیدتر مانند پامِلو، گریپ فروت، یوزو و هاساکو(پرتقال ژاپنی) ، تحولات نسبتا جدید در حوزه استخراج عطر هستند.

در اغلب موارد برای حفظ طراوت ذاتی آنها، اسانس مرکبات آبگیری و یا آبگیری سرد می شود. در این میان عطر نارنج یک استثناست، زیرا از تقطیر بخار شاخه ها و برگ‌های درخت نارنج بدست می آید.

مرکبات موجب طراوت و فرح بخشی رایحه ها می شوند و بدلیل داشتن نت های آغازی مشام را می‌نوازند و با تولید رایحه ی لطیف و با طراوت خود برای آرام کردن ذهن و ایجاد حس دلپذیر و خوش‌بینانه مفیدند. به ویژه ترنج بخش جدایی ناپذیر فرمول ساخت ادوکلون‌های کلاسیک است. مرکبات همراه قدیمی نت های قوی گلی و رزینی در رایحه‌های شرقی ست و همچنین همراه خوبی برای نت‌های میوه‌ای دیگر بوده،با بوی ترش خود از شیرینی آنها میکاهد.